12 Kasım 2015 Perşembe

Balkabaklı Muffin


Okula başlayan çocuk ilk yıl çok hasta olur derlerdi de bu kadar olacağını tahmin etmemiştim. Çağan normalde bağışıklığı kuvvetli bir çocuktur, çok fazla hasta olmaz ama okula başlamasının ardından neredeyse 2.5 aydır hiç ara vermeden öksürüyor, burnu akıyor. Bunun yanında eskiden hiç duyduğumu hatırlamadığım ve son moda hastalıklardan olduğunu düşündüğüm el-ayak-ağız hastalığı geçirdi.Toplamda 2 hafta ara verdi okula, okulda da herkes aynı durumdaymış zaten :(


Okuldan virüs geldikçe biz de sıra ile hasta olduk, benim bünyem hamilelikle birlikte daha da zayıfladığından, alerjik gelişmelere de hemen kucak açıverdiğimden, biri neredeyse 1.5 ay süren  2 faranjit-sinüzit ve peşinden bir dizi hastalık daha geçirdim. Eşim bile 2 kez hasta oldu ki onun bünyesi çok sağlamdır.  Bu hastalık ve ateş durumları her seferinde annemlerin bizi ziyaret edip ayrılmaları sonrasına denk geldi, çünkü hep öyle olurdu:( 
İlk hastalığımda rapor almamak için direnmiştim, baktım iyileşemiyorum paşa paşa gidip aldım, ikincisinde doktor zorla verdi, evde pijama terlik yapacaksın, yatacaksın dedi. O kadar antibiyotik kullandım ve kendimi kötü hissettim ki, sonra daha kötü hastalıklar da olabilirdi diyerek rahatlamaya çalıştım. Çalışan biri için evde raporlu olmak demek yapılmayı bekleyen işler için fırsat demek, bu kez(ikinci hastalıkta) bu hataya düşmedim çünkü gerçekten dinlenmeden geçmeyecekti. Rahat nefes almayı, yediğim içtiğim şeylerin tadını almayı özlemiştim.

İşte tam da o dinlenme sırasında bitki çayı yanında bir şeyler yemek için çok vakti oluyormuş insanın, hiç çekinmedim yedim:) Gitmeden önce annemle uyduruktan yaptığımız balkabaklı kekler güzel olunca burada da paylaşmak istedim, malum mevsim kabak mevsimi belki hafta sonu farklı tatlar denemek isteyen olur dedim.

BALKABAKLI MUFFİN:
1 su bardağı balkabağı püresi(buharda haşlayıp ezerek çok kolay)
3 yumurta
1 su bardağı şeker (fazla geldi)
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı kepekli un
1 su bardağı beyaz un
1/2 su bardağı ruşeym
1 çay kaşığı (silme) karbonat
1-2 damla limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
4 gün kurusu kayısı
4 kuru incir

Şekerle yumurtayı çırpıp yağı ekleyip biraz daha çırpıp, un, ruşeym, karbonat, tarçın ekliyoruz, unun üzerine eklediğimiz karbonat üzerine 1-2 damla limon suyu sıkıyoruz, malzeme tam karışana kadar ufak hareketlerle karıştırıyoyruz. Muffin kaplarını yarısına kadar doldurup ufak doğradığımız kayısı-incirleri serpip üzerini tekrar dolduruyoruz. 160 derecede pişirip kürdan testi ile kontrol ediyoruz (genelde 20 dk da pişmiş oluyor muffinler)
*Yaklaşık 15 adet çıkıyor.
* Ölçü olarak klasik su bardağı (200ml) kullandık.
*Tadı havuçlu cevizli "Issız Adam Keki"ni andırıyor, içindeki kuru meyveler yüzünden şekeri daha da azaltılabilir, bir sonrakinde 1/2 koymayı düşünüyorum. 

Mutlu Cumalar, keyifli denemeler:)

4 yorum:

  1. geçmiş olsun çok çok,denemeye değer eğer bu ara fırsat bulabilirsem :=)

    YanıtlaSil
  2. dolapta bekleyen balkabağı için harika tarif ^^

    YanıtlaSil
  3. Bu tam benlik!harika bir tarif!ustunu susledinmi tam yilbasi kutlamasina hazir

    YanıtlaSil
  4. Eşime tarifi lin olarak attım, sağolun varolun :) ağzımız şenlenecek sayenizde...

    YanıtlaSil