21 Mayıs 2013 Salı

Yenidoğanda Gaz Sorunu ve Mücadele Teknikleri:)


Yeni bebek sahibi olan tanıdıklarımın neredeyse tamamı aynı dertten muzdarip, GAZ! Bana birinin gaz çıkartmasını dört gözle bekleyeceksin deseler inanmazdım. Bizim şehzade balık da yenidoğanların büyük çoğunluğunun çektiği gaz sıkıntısı ile mücadele ediyordu, mücadele ediyorduk desek daha doğru olur....Resmen onun gaz çıkarma sesini duyunca elime mendil alıp halay başı olasım geliyordu.

Yaklaşık 3 haftalıkken başlayan gaz sıkıntısı için doktor 3 aya kadar bu ağrıların olacağını o da eğer şanslıysak 3. ayda geçeceğini, bazen 6. aya kadar devam edebildiğini -bu herhalde kabus olurdu- söyledi. Yakınlarımızdan, yeni bebeği olanlardan tavsiyeler aldık, denemeye başladık, insan bebeğinin çatlarcasına ağladığını görünce ne duysa işe yarar umuduyla denemek istiyor. Başta rezene çayı ve milupa anne çayı içtim, ancak Çağan saatlerce gözünü açmadan, beslenme zamanlarında bile uyanmadan, emmeden uyuduğu için etkilerinin ağır geldiğini düşünüp bıraktım. Biz ilaç kullanma taraftarı değildik ancak Çağan çok ağlıyor ve acı çekiyordu hatta uykuya dalamıyordu, artık kıyamadığımızdan doktordan yardım istedik. Herbacol adında bitkisel bir ürün verdi, işe yaramayabileceğini de söyledi. İlk gün kullanınca rezene etkisinde olduğu gibi saatlerce uyudu ancak sonraki günlerde işe yaramadı:( Böylece kullanmayı bıraktım. Yeter ki azıcık uyusun deyip rezene çayı içtim, önceleri saatlerce uyutan çay da bu kez hiç etkilemedi. Adını duyduğum gaz ilaçlarının hepsinin içeriğinin birbirine benzediğini görünce artık kaderimize razı olalım ve en az 3 ay olana kadar bunu mecburen çekeceğimiz gerçeğini kabullenelim dedim...


Gaz sıkıntısı hem bebek hem de bizim için ciddi bir hal almaya başlamıştı, artık gün içinde 4-5 saat ağlama krizleri oluyordu.  Annemin "Bir başkadır benim memleketim" i söylemesi, fön makinesi sesi, beslenme, bazen de banyo sonrası Çağan ancak uyuyordu ama bunların işe yaramadığı ve sabaha kadar ıkınarak ağladığı da oluyordu.  İnsanın yalvarırcasına ağlayan bir bebek karşısında yapacak hiçbir şeyinin olmaması ve kendisini çaresiz hissetmesi berbat bir duygu. Yine bu krizli günlerden birinde bir tanıdığımız Biogaia'dan bahsetti, bitki yağı özlerinden oluşan diğer gaz ilaçlarından farklı olarak prebiyotik liflerden oluşan bu ürünle biz çok rahat ettik, Çağan'ın gaz ağrıları ve ağlamaları kesildi, dışkılaması normale döndü.2. şişeye geçtik, doktorumuz bu ürünün hiç bir zararının olmadığını zaten bünyemizde olan bakterileri içerdiğinden güvenle kullanabileceğimizi söyledi, 7 aylık doğum yapan ve prematüre bebeği olan bir arkadaşıma da doktorunun aynı ürünü önerdiğini duyunca içim daha da  rahat etti. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için de öneriliyormuş. 


Evdeki gaz furyasından ben de nasiplenmedim değil:) O gaz yaptı bu gaz yaptı, aman süte geçmesin aman çocuk daha da sıkıntıya girmesin diye diye hiçbir şey yiyememeye başladım, yetersiz beslenme uykusuzlukla birleşince bağışıklığım çöktü. Çağan'ın doktoru en azından süt içip yoğurt yiyebilmem için Laktazm adlı damlayı önerdi. Bu damla laktoz intoleransı olan kişiler için süt ve yoğurt gibi gıdaların gaz yapmasını engelliyor. Süt, yoğurt, kefir, sütlaç gibi sütlü tatlıları ve artık dondurmayı tüketmeden önce içine damlatıyorum. Kısacası benim hayatımı kurtardı, keşke daha önce bilseydim dedim. 

Bir de en son doğum sonrası meme çatlağı patlağı sorunları hakkında sızlanmıştım, sızlanmam hala devam ediyor.


Duyduğum her şeyi yaptım neredeyse ancak tamamen kurtulduğum söylenemez, 7-8 ay çekenler varmış. Milletin yıllarca kullandığı kremleri 15 günde hüplettim bana mısın demedi...Bepanthen merhem ikinci tüpte ama artık madem iyileşmiyor diyerek bıraktım kullanmıyorum hiçbir şey. Lansinoh aslında iyi bir dudak nemlendiricisiymiş meğer:)


Emzirme konusunda kremler fayda sağlamasa da en büyük yardımcılarımdan biri emzirme bileziği oldu, tavsiye ediyorum! Üzerindeki göstergeler ile en son hangi memeden ve saat kaçta emzirildiğini hatırlatıyor. Bu dönemde uykusuzluktan feleği şaşan insan adını bile unutabiliyorken işleri biraz kolaylaştırmak lazım:)

Bundan böyle buralarda daha sık olabilmeyi umuyorum.
Herkese mutlu haftalar...










9 yorum:

  1. Bende aynı sorundan muzdariptim ama size şiddetle önereceğim bir tavsiyem var çay kaşıgına bir çimdik kimyon dökün üzerinede sütünüzden biraz damlatıp bebişe içirin çok güzel çıkarıyor bu sekılde gazını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ilaçla sorun kalmadı artık ama yine de teşekkür ederim öneriniz için.

      Sil
  2. merhabalar,öncelikkle bebeğinizle beraber sağlıklı bir yaşam diliyorum.Bende 37.haftalık anne adayıyım.bu emzirme bilekliğini nereden temin ettiğini merak ediyorum.Konuyla ilgili yardım rica ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bebeğine sağlıkla kavuşmanı dilerim.
      Emzirme bilekliğini unnado.com'dan almıştım, uzun zaman oldu.

      Sil
  3. canım benim sen epey uğraşmışsın, üzülmüşsün.
    ama şimdi herşeyin yolunda olduğunu öğrenmek mutlu etti beni.
    artık yazı girmeye girmeye unutmuşum buralara uğramayı, ama daha sık sık buralarda olacaksın uğrarım sık sık:))
    öperim seni ve bıdık oğlunu:)

    YanıtlaSil
  4. en zor donem , fakat cok hıxlı gecen ve ozlenen donem..bu gaz sancıları ne uyguladıysam gecmedı..ama kuzumu sıcak tuttum hep ozellıkle ayaklarını..gobege surulen yaglar bızı mahvettı gaz sıkıstı cıkmadı cocugum cok agladı..bız oyuzden sadece damla kullandık duzenlı...bılıyrmusun en buyuk derdı bbu olsun ve en oenmlısı lutfen sutunu takma herkes konusur bu donemde cunku...sız saglıklı olun gerısı bos..sevgıler

    YanıtlaSil
  5. hihi kolay gelsiiin.
    gaz olcak tabeeee.
    :)

    YanıtlaSil
  6. doğumuna haftalar kalmış bir anne adasyı olarak çok işime yaradı. sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  7. Bende gaz problemleri ile uğraşırken bloğunu uzun zamandır ziyaret etmemiştim.Şimdi okudum ve kendimi buldum sende :) bizim de 3 haftalıkken başladı ve Allah a çok şükür 2,5 aylıkken bittii..
    Çağan'ı en yakında zaman da blogger organizasyonlarında görmek istiyoruz.Rüzgar la tanışmaları gerek.. öpüldün

    YanıtlaSil