13 Mart 2013 Çarşamba

Çağan Bebek Geldi...


 Çağan  bebek, tek sayıları sevmeyen annesine mesaj verircesine 2013'ün 3. ayının 1. günü saat 13.33'te, 3 kg ağırlığında geldi dünyaya...Şehzade balığımız beklenen doğum tarihinden evvel katıldı aramıza, sayesinde ben de valide sultan oldum:)
  Hamileliğimde beni hiç üzmeyen oğlum doğumda da üzmedi, her şey yolunda gitti ve sağlıkla kavuştuk birbirimize. Merak ettiğim doğum mucizesini yaşadım çok şükür, anlatılanlar gibi korkunç bir deneyim değil çok güzel bir süreç, harika bir anıydı benim için. Son ana kadar yan etkilerinin risklerini almak istemediğim epidural anestezi yaptırmama konusunda inatlaştım, hemşireler ve doktorlar o kadar alışmışlar ki vazgeçeceğimi düşündüler, reddetmemi garipsediler. Eğer günün birinde tekrar anne olursam yine normal doğum yapmak isterim.



   Doğum sürecindense sonraki süreç çok sancılı geçti. Hastaneden verilen reçetede günde 4-5 fincan süt  arttırıcı çay içmem yazıyordu, ben de içtim. 3. günde süt birden kitleler şeklinde birikip acı verici hal aldı. Çağan henüz yeterince ememediğinden sütleri sağarak boşaltmam gerekti. Sıcak kompresler ve masajlarla düğümleri çözdük ama sağma işlemi çatlak ve yaralara neden oldu, kullanmadığım krem kalmadı. Mustela'ya doğum öncesi başlamıştım yetersiz gelince Garmastan adlı bir pomad ve E vitamini kapsülleri aldım. Onlar da işe yaramadı zeytinyağı sürdüm. En son annemin aklıma Bepanthene geldi. Merhem olan Bepanthene'den her emzirme sonrası uyguladım ve nihayet işe yaradı. Emzirme kabusa dönüştü derken toparlamaya başladık yavaş yavaş... Doğumdan sonra süt gelmesi 3-4 günü buluyor, sabırlı olmak ve hemen süt arttırıcılara başvurmamak gerek, bu süt birikmesi meselesi kimsenin başına gelmesin!



 Tutuştuk el ele, alışmaya çalışıyoruz birbirimize...



Böyle minnak patates ayaklarımız var, Smilena teyzesinin cicileri tam oldu:)

Biz sağ salim tamamladık süreci, kavuştuk oğlumla, darısı hamilelerin başına! Allah isteyen herkese hayırlı zamanda bu duyguyu yaşamayı nasip etsin!

33 yorum:

  1. Gecmis olsun aklimda bulunsun sut konusu ;) bende epiduralsiz normal istiyorum inşallah banada kismet olur..cagani tombis ayaklarindan operim, , masallah ikinizede..bizim deniz oglan gelince ziyarete beklerik ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aklıma sen geldin zaten, aman dikkat et hemen çay falan içme biraz bekle...Sen doula ile de çalışıyorsun eminim oldukça kolay atlatacaksın bu süreci, hayırlısıyla kavuşun siz de:) Demek adı Deniz olacak, geliriz tabi ziyaretinize:)
      Öptük sizi!

      Sil
  2. Gecmis olsun aklimda bulunsun sut konusu ;) bende epiduralsiz normal istiyorum inşallah banada kismet olur..cagani tombis ayaklarindan operim, , masallah ikinizede..bizim deniz oglan gelince ziyarete beklerik ;)

    YanıtlaSil
  3. Sağlıkla büyüsün şehzade :)Süt birikmesi bende de olmuştu.Sıcak kompres ve makinayla sağmak iyi geliyor.Banyoda duş başlığıyla sıcak su uygulamak da işe yarar.Anneliğin keyfini doya doya çıkarman dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:)
      Sıcak kompres, banyoda sıcak su yaptım sağmadan önce, işe yarıyor ama çok tahriş edici oldu maalesef:(
      Anneliği yeni yeni anlamaya başlıyorum, inşallah:)

      Sil
  4. canım allah analı babalı büyütsün gözünüz aydın aklında olsun çatlak ve yaraların üzerine 1 - 2 damla limon damlatırsan çok iyi geliyor . Neyseki geçmiş ama arasıra tekrarlıya bilir bi dene istersen biraz yakıyor ama iyi sonuç veriyor :) sevgiyle kalın . . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      Limon biraz fazla yakar sanki:) Aklımda bulunsun:)
      Sevgiler...

      Sil
  5. Hoşgeldin çağan kitanacım gözün aydın öyle guzel gunlerki o gunler tadını çıkar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zuhalcim:)Güzel günler başladı:))

      Sil
  6. Kitanacım geçmiş olsun tatlım, gözün aydın Çağanla kucaklaştınız artık ne güzel, allah sağlıklı ve uzun ömürler versin. Doğumu ne güzel anlatmışsın ben çok korkmuştum genel anestezi sezeryanla çıktım işin içinden, kuzu iriceydi biraz :)
    ah o fazla sütler, seni okuyunca resmen cızladı bir yerlerim :) canım benim çatlak ve acılı emzirmeler için sana Lansinoh kremi önermek isterim ben çok memnun kalmıştım birde göğüs pedi kullan, kuru kalsın meme uçları ıslak olursa iyileşme zorlaşıyor. Lanolinli bu krem emzirirken de güvenli silmen temizlemen gerekmiyor. Zararlı madde içermiyor, benim zamanımdaki en iyi kremdi heralde bu sürede kendini daha da geliştirmiştir. Tekrar gözün aydın minik oğluşunu öpmeye kıyamam ama yine de öpüyorum ikinizide ;) sevgilerimle..
    Kremi görmen için link de vereyim;
    http://urun.gittigidiyor.com/bebek-anne/lansinoh-lanolin-gogus-ucu-kremi-40-gr-2012-75662494

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım çok teşekkür ederim, kavuştum ben de kuzuma sonunda:)
      Amin diyorum:)
      Doğum için anlatılanlar gerçekten boşmuş,korkulacak bir şey değil! Benim kuzu izin verdi de normal oldu, az daha dursaydı o da irice olsaydı ben de yapamayabilirdim:)
      Süt konusu doğumdan çok yordu beni, karamsardım geçmeyecek sandım bir ara Allah düşmanıma vermesin dedim!Lansinoh aldım bugün bakalım inşallah yaralar da geçer.Teşekkür ederim canım önerin için. Göğüs pedi de kullanıyorum.
      Minik oğluşum da seni öper, kuzu abisini de öper:)
      Ben de öpüyorum ikinizi!

      Sil
  7. gözünüz aydın :) sağlık,huzur,mutluluk dolu uzun ömürler nasip etsin Allah ...
    çok akıl verenler olur ama yardımcı olur belki diye kendi deneyimimi paylaşmak isterim;sıcak duş da göğüsleri çok rahatlatıyor,bir de çatlaklar için Lansınoh kullanmıştım iyi gelmişti(umarım devam etmez ama bir yakınımız ablam için yurt dışından gümüş kapak getirmişti,internette vardır belki aklınızda olsun)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz:)
      Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için...
      Önerdiklerinizi yaptım, onlarla rahatladım, kremi de yeni edindim umarım tamamen geçer artık...
      sevgiler...

      Sil
  8. Hoş gelmiş , iyi ki doğmuş :)

    Süreç çok keyifli geçiyor belli, daha da güzelleşir umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:)
      Süreç yeni yeni daha da keyifleniyor, böyle de devam eder inşallah.

      Sil
  9. tekrar gözün aydın kitana'cım:) o eller hiç ayrılmasın.
    çok uzun zaman oldu normal doğum yapan birini görmemiş, duymamıştım. kutlarım seni. en kısa zamanda görüşmek üzere.
    kendine ve şehzadeye iyi bak lütfen:))
    öpüyorum seni ve oğlunu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözümüz aydın Nagehancım:) İnşallah ayrılmayız:)
      Şehzadeye iyi bakmaya çalışıyorum ama kendim biraz arada kaynadım sanki:))
      Görüşmek üzere, biz de öpüyoruz seni çok çok!

      Sil
  10. Hayırlı olsun. Allah analı babalı sağlık,huzur içinde büyümek/büyültmek nasip etsin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim, amin, inşallah!
      Sevgiler...

      Sil
  11. minnak ayaklarını yesinler çağanın.çok sevdim geliş tarihlerini.
    seni ve çağanı tekrar tebrik ederim ve ayrıca normal doğum yapabildiğin için ayrıca tebrik ederim.
    süt birikmesi benim de başıma gelmişti ve allah düşmanımın başına vermesin dediğim bir şey. neredeyse tüm lohusalık boyunca yakamı bırakmamıştı lanet :!) lansinoh krem mücize gibi gelmişti aklında bulunsun o da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tarihler ve sayılar böyle:)
      Biz de çok çok teşekkür ederiz. Benim süt birikmesi 2-3 gün sürdü ama sanki 2-3 yıl gibi geldi bana,dediğin gibi Allah düşmanıma vermesin!
      Lansinoh'u da bugün aldım inşallah şu yara işini de çözeriz de rahatlarız.
      Sağolasın!

      Sil
  12. Kitanam öyle sevindim ki :) hayırlı olsun analı babalı büyüsün.
    Yepyeni bir hayata başlıyorsunuz artık, inşallah sağlık ve mutlulukla geçer yıllarınız.
    Bir bebeğin en çok ayaklarını severim ben :) öyle minik ve güzel oluyorlarki. Öpüyorum onu çok, çok.
    Tekrar hayırlı olsun :) çok mutlu oldum ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen ne tatlısın, Sağol Aslıcım!
      Yeni bir hayat, yeni bir renk var artık, inşallah öyle olur canım güzel dileklerin için teşekkür ederim.
      Ayakları çok şeker gerçekten, senin için öperim !

      Sil
  13. Çok güzel ya :)
    Ne çabuk geçti zaman. Balık ayaklar ne tatlı öyle:)
    Çok istiyorum yanına gelebilmeyi Kitana, bugün-yarın karşında bulabilirsin beni haberin olsun:)
    Umarım bir ömür bu cennet kokusunu içine çekmek nasip olur Kitana, Allah korusun sizi tüm kötülüklerden ve nazarlardan.
    Miniği kokla benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman bir süre sonra çok çabuk geçti, şimdi de inanılmaz hızla akıyor.
      Bekleriz seni, istediğin zaman gel, tarifi aldın çok kolay:)
      Çok güzel dua bu, amin!
      Kokladım bile:)

      Sil
  14. Anneli babalı büyüsün Kitanam:)
    Normal doğum yapmana çok sevindim. Aynı fikirdeyim ben de, gene doğursam gene normal isterim.
    Meme uçları yaraları bende de olmuştu ve çok zor geçmişti. Hiçbir krem işe yaramadı bende, eve gelen ebe anne sütünü uçlarına sürmemi önerdi ve gerçekten işe yaramıştı. Ama birkaç hafta çektim gerçekten.
    Sen de atlatmışsın, sevindim.
    Bundan sonrası sana ve Çağan bebeğe kalmış, alışma sürecinize bağlı:)
    Öpüyorum ikinizi de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Semicim!
      Her şeyin doğalı felsefesi ile ben de...
      Yaralar geçmiyor geçmiyor, ne yaraymış anlamadım. Süt sürmeyi duymuştum onu da yaptım, yok olmuyor olmuyor. Belki de daha zamanı var ama bana sonsuza kadar böyle sürecekmiş gibi gelmeye başladı, ağrı kesici alıyorum son bir kaç gündür, son umudum Lansinoh.
      Çağan yardımcı bana sağolsun, alışıp, kaynaşıp gidicez inşallah.
      Biz de öperiz seni:)

      Sil
  15. Ben ağlıycam galiba,ah o minik ayaklar teyzesi en yakın zamanda gelip onları uzun uzun kokliycak.İkinizin de iyi olduğunuza sevindim,ben de Bepanthen diyecektim okur okumaz bire bir geliyor çatlaklara.aman dikkat edin kendinize .o minnak eli öop annesi benim için.nasıl güzel kokuyordur şimdi ev cennet bahçesi gibi.ilk fırsatta gelicam .Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. ahh minik balığım hoşgelmişte o minik elleriyle annesinin elini tutarmışta . Allahım ne güzel bir duygudur o . Ömrü mutluluk ve sağlıkla geçsin inşallah kuzucuğunla güzel yıllarınız olsun

    YanıtlaSil
  17. allah analı babalı buyutsun..

    YanıtlaSil
  18. heeeey ne güzeeeeel. gelmiiiiş.
    :)
    fotolar çok tatlı.
    bol bol öp kokla.
    ne mutluluk.
    :)
    maşallah maşallah ona da annesine de babasına da.
    :)

    YanıtlaSil
  19. kitanaam!!

    içim gitti ya ne kadar tatlı ve ne güzel isim...

    hadi gel bize çağanı anlat hadiii :*

    YanıtlaSil
  20. Ayy kitana'm şimdi okudum bu yazıyı ben neler kaçırmışım yine.Çok çok mutlu oldum senin adına kuşum hayırlı olsun,gözünüz aydın:)Üçünüz birlikte çok çok mutlu olun,hep gülün.Umarım kuzucuk ömür boyu sağlıklı ,mutlu ve huzurlu olur.Kocaman kocaman öpüyorum ikinizi de ama en çok minik kuşu:)

    YanıtlaSil