19 Ocak 2012 Perşembe

Diş Kökü Kisti Ameliyatı


Şu yazımda bahsettiğim gibi kahrı beladan bu yana dişlerimden çekiyorum.En son yaklaşık 8-9 ay önceki diş kontrolümde konulan diş kökü iltihabı teşhisi ile kanal tedavisi uygulanmış ve tedavinin olumlu sonuç verip vermediğinin en erken 6 ayda belli olacağı, olumsuz sonuç halinde ameliyat olacağı söylenmişti. Her 3 ayda bir çekilen röntgenlerde durum izlenirken 6. ayda başka bir dişte de aynı durum ortaya çıktı ve tedaviye de cevap alınamadığından ameliyatla o bölgenin temizlenmesi gerektiğini söyledi doktorum. Önümde iki seçenek vardı ya 6 ay daha bekleyip ameliyat olacaktım ya da hemen.
Zamanın behrinde benimle aynı durumu yaşamış kişilerden bu ameliyatın ne kadar acı verici ve zor geçtiğini dinlediğimden çok korkuyordum. Bu stresle yaşamaktansa hemen kurtulmayı seçtim ama o 1 haftanın nasıl geçtiğini bir ben bilirim.
Tıbbi müdahalelerden ödü kopan biri olarak bu konuda kendimce bir araştırma yapmamaya söz verdim böylece korkumun mevcut haliyle kalmasını, artmamasını sağlayacaktım lakin son zamanlarda bu konu körün taşı gibi karşıma çıkıyor, birileri ya kendisinin ya tanıdığının başına gelenleri anlatıyordu.Benim açımdan en korkutucu şey müdahale anıydı, sonrasındaki zorlukları  hiç kafama takmıyordum.
En son doktorun röntgene bakıp "şu bölgeyi kazıyacağız, dişleri de köklerinden şu şekilde kısaltacağız" demesinden sonra bende ipler koptu...Nasıl ya kökü kesmek falan??

Rüyalar, kabuslar peşimi bırakmadı...
Ameliyat sırasında müzik dinlemeyi ya da rahatlayacak başka şeyler yapmayı düşündüysem de son anda hepsini saçma bulup vazgeçtim. 

Neyse..
Pazar günü saat 11.00 itibari ile ari bir kimseyim.
Korkulacak zırnık kadar şey yokmuş, boşuna yemişim kendimi 1 haftadır.Darbeli matkap etkisi hala flashback lerle yakamı bırakmasa da oldu da bitti maşallah.
Dudak içimde nadide ellerce işlenmiş dikişlerim(7 adet) mevcut. İlk 1.5 gün sadece sıvı gıdaları ancak pipetle içebildim. Hala yemekleri ezerek yiyebiliyorum.



Hamile gibi canım her şeyi çekiyor. Çabuk iyileşmek için protein tüketimim pik yaptı, pek sevgili arkadaşım süt de yavaştan kabak tadı vermeye başladı.İlk günlerde açlık hissetmememe rağmen bu gün neredeyse sürekli "açım ya ben" dedim durdum. Operasyon sonrası alınan ilaçlar kuvvetli olduğu için ve katı şeyler yiyemediğimden midem ağrıdı. Bu hafta sahalardan uzağım, raporluyum. Bazı sebeplerden ötürü Müge Anlı, evlilik programı vb. gündüz kuşağına gark oldum, toplumsal sorunlara bakış açım değişti. Dikişleri zedelememek için konuşamadığımdan kendimle konuşur olunca hobi olayına giriştim. Bu arada yağan kar da beni gafil avladı, uzaktan bakmakla yetindim:(


Bir badire daha atlattım şu bıdık ömrümde. Allah beterinden korusun.
Not: Burada yazarın işlediği ana fikir şudur: Yazar bundan sonra "dilimi eşek arısı soksaydı... Dilim tutulsaydı...Çenem kırılsaydı..." gibi sözler söylerken seksenaltımilyon kere düşünecektir. Zira yemek yiyememe bir tarafa ona en çok konuşamamak koymuştur. 



31 yorum:

  1. canım cok ama cok gecmıs olsun bılırım bende bır hafta dıkıslerle gezmıstım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amednesimi@gmail.comSalı, 20 Ekim, 2015

      kitana geç de olsa geçmiş olsun. diş kökünün tekinin kesimesi hakkında bir bilen birde çeken ararken seni buldum. diş ameliyatından 3 yıl geçmiş nasılsın dişin o kesilen yerinden yiyecekler giriyor mu aynı kuvvet ile dişini kullanabiliyormusun. bu sünnet yarın deniz demeleri bile gerçekçi olmuyor. bu arada vücudunda her hangi bir sıkıntı oldumu. yanıtlarsan bir kulu çok sevindirirsin. tekrar geçmiş olsun

      Sil
    2. Ben de aynı operasyonu geçirdim. Çok fazla acı hissetmiyorsun ama bir şeyle sürekli dokundurduklarını hissediyorsun. Bendeki kist katıydı sıvı değildi bu yüzden daha kötü bir ameliyattı. Makinenin yüzümdeki baskısını hala hatırlıyorum. Ameliyat acısız geçmişti size tavsiyem gözlerinizi kapatmanız.. Yukarıdaki ışıktan kendimi görüp çok korkmuştum ve yutkunup kan yutmuştum gerçekten iğrençti. Ameliyat sonrası sevdiğim çorbalar yapıldı sürekli ama ciddi anlamda sürekli ulaşamadığım etleri istedim. Normalde olsa burun kıvıracağım yiyecekleri bile istedim.. Sonrası üzüyor ameliyatın. Ha bir de soğuk kompresi birkaç gün uygulayın mutlaka. Sabaha kadar buz tutup sabaha doğru uyumuştum ilk gece. Uyandığımda gözlerimi açamamıştım şişlikten. Kistim tekrarladı ve 3 gün sonra yeniden ameliyatım var. Kendimi yeniden görmekten korkuyorum :Dd

      Sil
  2. Teşekkür ederim Gracecim, bunu anca çeken anlar:)

    YanıtlaSil
  3. yaaa bir de ben biliyorum sanırım o son haftanın nasıl geçtiğini, özledim ama çok, pzt olsun hemen, dertleşelim, dedikodu yapalım, anlatılacaklar birikti...

    YanıtlaSil
  4. Ahah arada özletmek gerekiyormuş demek:)

    YanıtlaSil
  5. ahh kitanam geçmiş olsuun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Mia'cım, geçti gitti valla:)

      Sil
    2. Diş mde ceviz büyüklüğünde kist var ve dış ucunda değil çene de ben bursada iyi bir çene cerahisi arıyorum yazınız bursada oldum yazmışsınız yardimci olabilirmisisniz rica etsem kitana

      Sil
    3. Diş mde ceviz büyüklüğünde kist var ve dış ucunda değil çene de ben bursada iyi bir çene cerahisi arıyorum yazınız bursada oldum yazmışsınız yardimci olabilirmisisniz rica etsem kitana

      Sil
    4. merhaba Dorukum Balcas,
      Benim ameliyatın üzerinden 4 yıldan uzun zaman geçti, olduğum hastanedeki dr lar ayrılmış, bir arkadaşım Bursa'da focus klinik'te Dt. Aykın Odabaşı'na gömülü 20lik dişini aldırmıştı tavsiye üzerine ve memnun kalmıştı. isterseniz değerlendirin. Geçmiş olsun.

      Sil
  6. ah ah 1 senedir ilhaplı kistim var gören doktor şaşıp kalıyor doktorların% 90 tahminimce kist konusunda bilgisiz ameliyat olcamda video izledim nasılolcam allah biliyor ama yazdığın konu içimi rahatlı bu gazla giderim inş g.o inş birdaha tekrarı yaşamazsın rabbim kimsenin başına vermsin

    YanıtlaSil
  7. bende yeni amaliyat oldum.aksine hiç korkuyordum ama ameliyt sırasında tansiyon yerlerdeydi çok kötü bir oporasyon allah kimseye vermesin

    YanıtlaSil
  8. Persembe ameliyat oldum aksam tavuk sis yedim basit bir ameliyat

    YanıtlaSil
  9. merhaba, aynı dertten muzdarip biri olarak yazını google aramasıyla tesadüfen buldum. bilgi dolu bir sayfan var belli ki, ama düzeltmeni istediğim bir şey de var, kahrı bela dediğin, kalu bela olmasın o?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında özen gösterdiğim bir noktadır kelimeleri doğru kullanmak, gözümden kaçmış olabilir. Uyarı için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Benimde bu ameliyatı olmam gerekiyor, doktor 7.dereceden kist falan var dedi. Ama o hastanede yapılmıyormuş, çene cerrahisine falan gidebilirsin dediler. 2 aydır öyle yapamadım. Bu aralar yaptırmayı düşünüyorum da acaba hangi hastanede yaptın? Yani birkaç yazıda düzgün yapılmadığı,tekrarlandığı falan söyleniyor. Ben gerçekten sürekli erteliyorum ve yapmaktan korkuyorum, ama olmuyor böyle. Bir an önce ameliyatını olmam lazım, hastane ismini söylersen sevinirim :) Birde ücret olarak ne kadar alınıyor acaba? Şişliği sonradan ne kadar sürüyor? Teşekkür ederim şimdiden, umarım cevap alırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, korkunun ecele faydası yok ne yazık. Sen bekledikçe ve kist büyüdükçe daha fazla sıkıntı yaratır, tavsiyem geciktirmeden operasyonu yaptırman. Güvendiğin bir yerde yaptır, ben Bursa'da yaptırdım, araştırdığım ve güvendiğim bir doktora. İstersen mail yoluyla bilgi verebilirim.
      Benim yüzüm çok şişmedi, 2-3 günde normale döndüm yaklaşık 1 hafta sonra konuşmaya başladım. Geçmiş olsun şimdiden.

      Sil
    2. Merhaba kitana bursada hangi doktora yaptirdin benimde cene kemigimde iltihaptan dolayi curume gelisti. Ve acil ameliyat olmam lazim. Daha once gittigim doktorumda bursadaydi. Gerci ben bursaliyimda evlilik durumundan dolayi mersinde ikamet ediyorum. Doktorun ismini yazabilirmisin?

      Sil
    3. Bursada ki doktorunuz adını alabilirmiyum

      Sil
  11. Merhabalar, yazınızı google dan diş kisti ile ilgili araştırma yaparken tesadüfen buldum. Benimde başımda şu anda bu bela var. İnternet üzerinden oldukça araştırma yaptım konuyla ilgili. Size ufak bir sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim. Sizin operasyonu yapan kişi diş hekimimiydi yoksa çene cerrahi uzmanımıydı? Bu soruyu sormamın nedeni yaşadığım bölgede çene cerrahi doktoru yok. Sürekli İstanbula gidip gelmem gerekiyor. Bazı diş hekimlerinin yaptığını duydum ama ne kadar güvenebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim operasyonumu periodontolog yaptı. Geçmiş olsun, inşallah sıkıntısız atlatırsınız.

      Sil
  12. Rosalinda,
    Yorumun bir türlü görünmüyor.
    Doktorun adı: Dr.Dt.Kemal AKDEMİR.
    Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar herkeze geçmiş olsun öncelikle.Bende artık diş kisiti ameliyatı izlemekten korkularıma korku katmak yerine google babaya diş kisti ameliyatı yorumları yazarak bu sayfayı okuyup bu yorumu yazarken buldum kendimi.Benim damagımda bir şişlik oluştu.Önceleri sıcak bir şey yemişimdir veya yara olmuştur gibisinden pek fazla sallamadım.Sonrasında tanıdığım bir dişçi arkadaşıma gösterdim.Şişlik olan yere şırınga yardımı ile örnek aldıçBana damagımda yani diş etimde kist oldugunu söyledi.Önde daha önce kanal tedavisi gördüğüm bir dişimin kırılıp oynamasından kaynaklandıgını ve bu apseyi bundan dolayı yaptıgını söyledi.Apse kiste dönüşmüş.Antibiyotik kullanmamı söyledi.Bir buçuk hafta kullandım.Sonrasında üst dudagımın altında bir şişlik oluştugunu hissetim zamanla büyüdüve dev bir sivilce gibi beyaz bir ucu vardı.Kendiliğinden patladı.Ben bu arada doktorumun bana bunu geciktirme en kısa zamanda tedavı ol vs demelerini aldırş etmedim.Sebep dişçiden korkan biriyim.Sadece dişçi değil hastane kokusuna dayanamayan biriyim.Sivilce patladıgında damagımda olan şişliğe bastırdıkça sivilce diye tabir ettiğim yerden tahliye etti.İnanin berbat ve iğren bir durum.Şişlik bir süre sonra indi.Çünkü içinden çıkan bütün apsemsi sıvıyı tahliye ettim.O beni rahatlattı aradan 2 ay geçti ve tekrar şişti.Bu sefer Unkapanı Medipol hastanesine muayene olmaya gittim.Film çekildi muayene edildim.Ve doktor şişliğin oynayan dişimden dolayı oldugunu söyledi.Onun dışında 2 dişimede köklü çekim verdi.1ay sonra diş çekimine gittim.Koltuga oturdum ve doktora anlattım bu yukarıda yazdıklarımı.Filmde güzükmeyen bir karartı var dedi ve daha iyi görebilmek için değişik bir film çekildi adını hatırlayamıyorum.Sonra 10dk sonra gelip damagımda ceviz büyüklüğünde kist oldugunu bunun alınması gerektiğini ve alınmadan önce kistin yanında bulunan 3 dişine kanal tedavisi yapacagını sonra ameliyat olacagımı ve ameliyat esnasında kanal tedavisi olan 3 dişimin köklerini kısalmak/törpülemek gibi cümleler kurarken ben zaten hayattan kopmuştum.12 haziran kanallarımı olacagım 16 haziranda ameliyat olacagım.Doktor üst dudagımın hizasından kesip kisti alıp temizleyip diş koklerimide kısaltıp dikeceklerini söyledi.Korkumu dile getirdim.Damar yoluyla seni sersemleticez dedi bayılmıyacaksın sadece yarı baygın olacaksın dedi.Onun dışında zaten lokal anastezi yapılacak.Arkadaşlar korkuyorum.Kazık kadar adamım ama korkuyorum yapacak bişey yok.Kitana 'nın yazdıkları bir nebze rahatlattı ama sorularım var .Mesela Damar yoluyla uyuşturldunmu?Dişlerinin köklerini kısaltırlarken canın yandımı?Yada hiç canın yandımı?Kisti almak için açılan bölge ve dikilen bölge tam neresi?Ameliyat olacak arkadaşlara ve bana psikolojik destek olarak ne önerirsin?O koltuga oturduktan sonra gözümü kapatacagım heryerim uyuşacak belki ama gözümü kapattıgımda izlediğim ameliyat videolarını kafamda kuracagım sanırım.Ve ben dolgu yapılırken bile koltukta tansiyonu düşen biriyim.Yanlış anlamayın 24 yaşımdayım ama korkuyorum dişçiden korkuyorum.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar herkeze geçmiş olsun öncelikle.Bende artık diş kisiti ameliyatı izlemekten korkularıma korku katmak yerine google babaya diş kisti ameliyatı yorumları yazarak bu sayfayı okuyup bu yorumu yazarken buldum kendimi.Benim damagımda bir şişlik oluştu.Önceleri sıcak bir şey yemişimdir veya yara olmuştur gibisinden pek fazla sallamadım.Sonrasında tanıdığım bir dişçi arkadaşıma gösterdim.Şişlik olan yere şırınga yardımı ile örnek aldıçBana damagımda yani diş etimde kist oldugunu söyledi.Önde daha önce kanal tedavisi gördüğüm bir dişimin kırılıp oynamasından kaynaklandıgını ve bu apseyi bundan dolayı yaptıgını söyledi.Apse kiste dönüşmüş.Antibiyotik kullanmamı söyledi.Bir buçuk hafta kullandım.Sonrasında üst dudagımın altında bir şişlik oluştugunu hissetim zamanla büyüdüve dev bir sivilce gibi beyaz bir ucu vardı.Kendiliğinden patladı.Ben bu arada doktorumun bana bunu geciktirme en kısa zamanda tedavı ol vs demelerini aldırş etmedim.Sebep dişçiden korkan biriyim.Sadece dişçi değil hastane kokusuna dayanamayan biriyim.Sivilce patladıgında damagımda olan şişliğe bastırdıkça sivilce diye tabir ettiğim yerden tahliye etti.İnanin berbat ve iğren bir durum.Şişlik bir süre sonra indi.Çünkü içinden çıkan bütün apsemsi sıvıyı tahliye ettim.O beni rahatlattı aradan 2 ay geçti ve tekrar şişti.Bu sefer Unkapanı Medipol hastanesine muayene olmaya gittim.Film çekildi muayene edildim.Ve doktor şişliğin oynayan dişimden dolayı oldugunu söyledi.Onun dışında 2 dişimede köklü çekim verdi.1ay sonra diş çekimine gittim.Koltuga oturdum ve doktora anlattım bu yukarıda yazdıklarımı.Filmde güzükmeyen bir karartı var dedi ve daha iyi görebilmek için değişik bir film çekildi adını hatırlayamıyorum.Sonra 10dk sonra gelip damagımda ceviz büyüklüğünde kist oldugunu bunun alınması gerektiğini ve alınmadan önce kistin yanında bulunan 3 dişine kanal tedavisi yapacagını sonra ameliyat olacagımı ve ameliyat esnasında kanal tedavisi olan 3 dişimin köklerini kısalmak/törpülemek gibi cümleler kurarken ben zaten hayattan kopmuştum.12 haziran kanallarımı olacagım 16 haziranda ameliyat olacagım.Doktor üst dudagımın hizasından kesip kisti alıp temizleyip diş koklerimide kısaltıp dikeceklerini söyledi.Korkumu dile getirdim.Damar yoluyla seni sersemleticez dedi bayılmıyacaksın sadece yarı baygın olacaksın dedi.Onun dışında zaten lokal anastezi yapılacak.Arkadaşlar korkuyorum.Kazık kadar adamım ama korkuyorum yapacak bişey yok.Kitana 'nın yazdıkları bir nebze rahatlattı ama sorularım var .Mesela Damar yoluyla uyuşturldunmu?Dişlerinin köklerini kısaltırlarken canın yandımı?Yada hiç canın yandımı?Kisti almak için açılan bölge ve dikilen bölge tam neresi?Ameliyat olacak arkadaşlara ve bana psikolojik destek olarak ne önerirsin?O koltuga oturduktan sonra gözümü kapatacagım heryerim uyuşacak belki ama gözümü kapattıgımda izlediğim ameliyat videolarını kafamda kuracagım sanırım.Ve ben dolgu yapılırken bile koltukta tansiyonu düşen biriyim.Yanlış anlamayın 24 yaşımdayım ama korkuyorum dişçiden korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bende 16 haziranda sizinle aynı gün ameliyat oldum kitlem erik büyüklüğünde idi 2 saat 50 dkk sürdü zor bir ameliyattı diş köklerinin ucu kesildi sinirleri alındı fakat 2 dişime en küçük birşey değsin ağrı yapıyor birde ameliyat yerim çok ağrıyor sizin son durumunuz nasıl bilgi verirseniz memnun olurum.. Allah kimseye böyle bir ameliyat vermesin

      Sil
  15. Operasyonu alt cene, on kesici dişlerin altından köpek dişine kadar olan bölümde oldum. Dis köklerine yakın bir mesafeden kesi yapıldı, kısaltma işleminde bir acı duymadım, operasyonun tamamı acırız gecti. Damar yolundan anestezi de almadım hatta bunu ilk kez duydum, sizi bir nebze rahatlatacaktir

    YanıtlaSil
  16. Merhaba benimde öndeki alt 4 dişimi kaplayacak şekilde kist var, merak ettiğim ne kadar süre rapor veriyorlar çalışan birisiyim ve işim bu konuda saçma bir şekilde sıkı sorun yaşamaktan korkuyorum Siz ne kadar süre rapor aldınız acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben 1 hafta rapor almıştım, yeterli gelmişti. Geçmiş olsun.

      Sil
  17. Merhaba arkadaşlar herkes operasyondan ve agrisindan bahsetmis ama sonraki durumlar hakkinda bilgi veren yok. Tedavi goren arkadaşlarin ameliyatlari basarilimiydi. Tekrar nuksetti mi nuksettiyse naptiniz?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba arkadaşlar herkes operasyondan ve agrisindan bahsetmis ama sonraki durumlar hakkinda bilgi veren yok. Tedavi goren arkadaşlarin ameliyatlari basarilimiydi. Tekrar nuksetti mi nuksettiyse naptiniz?

    YanıtlaSil